Herní série The Elder Scrolls je patrně nejslavnější fantasy RPG z pohledu první osoby. Vše začalo v roce 94 vydáním prvního dílu - TES: Arena a dodnes vzpomínám na šok při přechodu z Dungeon Masterů a Beholderů nad rozsáhlostí a volností v Aréně, nad grafickým zpracování a do detailů propracovaným světem. Chystaný druhý díl, TES II: Daggerfall měl být přinejmenším událostí roku a dodnes je nejrozsáhlejší hrou této série (zabírá zhruba 160 000 čtverečních mil) s největším počtem NPC. To vše ale zastínilo jiné nej - Daggerfall je patrně nejchybovější hra všech dob. Následovaly další dvě pokračování TES III: Morrowind a TES IV: Oblivion, vždy na svou dobu s úžasnou grafikou, tradiční volností
a snahou vyvarovat se průšvihu s druhým dílem. Od roku 2007, kdy vyšel datadisk Shivering Isles se po svitcích slehla zem. Vývojáři z Bethesda Softworks se soustředili na jiné projekty a o novém TES se mlčelo. Do prosince 2010.
The Elder Scrolls V: Skyrim se chystá na listopad 2011.
Na co se už teď můžeme těšit:
- Draci.
- Při tvorbě postavy se nebude vybírat povolání - „buď tím, co děláš“ a ne „dělej to, čím jsi“.
- Upravený systém boje, vylepšená UI protivníků a NPC, kterí si budou žít svým životem, ne se jen tak poflakovat po městě.
- Draci.
- Dynamický sníh, pohyb větví podle větru.
- Dračí křik (kouzla skládaná z run - ala DM), 120 různých dungeonů, unikátní puzzly, telekineze, plížení, možnost vloupat se do domu úplného cizince a prohlédnout si celou jeho domácnost.
- NPC jako pěkní hajzlíci: Dopotácíte se z questu jak dobře propečený stejk pro svoji zaslouženou odměnu a váš zaměstnavatel se nestačí divit: "Ale Franto, copa já ti vážně neřekl, že ten poklad hlídá drak?"
Jo a budou tam draci.
První in-game video:
Teaser: